
ISTORIE
Kriega s-a nascut in anul 2000 cand designerii de produs si pasionati de motociclete Dom Longman si Michael Cottam, care lucrau in industria outdoor la acel moment, au devenit frustrati de lipsa de calitate si design specifice gentilor si ghiozdanelor destinate motociclistilor si au decis ca trebuie sa isi foloseasca expertiza si know-how-ul pentru a umple un gol intr-un segment de piata in care ei au crezut.
Scopul inca din prima zi a fost acela de a-si crea o reputatie in a construi cele mai calitative si bine proiectate produse de pe piata, oferind standarde de neegalat in functionalitate, constructie si design. A fost o decizie foarte constienta inca de la inceput de a fi o marca moto non-fashion care se axeaza pe functionalitate si design specific, fara compromisuri sau constrangeri in a produce la un pret prestabilit. Primul rucsac moto Kriega costa aproape dublu fata de pretul celei mai bune alternative de la concurenta la acel moment, dar credinta neclintita ca orice lucru proiectat cu pasiune si atentie la detalii va functiona a asigurat celor de la Kriega primul loc din acest segment al bagajelor moto ca si perceptie a brandului si satisfactie a utilizatorilor.
O intrebare adesea adresata este: De unde a venit numele Kriega? Brandul s-a numit la inceput Krug( in semn de omagiu personajului creat de Wes Craven, mai tarziu devenit Freddy Krugger). O data cu primul lot de produse Krug a venit si o scrisoare de incalcare de trade mark de la sampania Krug. Nu chiar cel mai bun inceput, nu-i asa? Curand numele brandului a fost schimbat in Kriega insa a continuat sa foloseasca sigla K usor de recunoscut iar primele “ editii limitate” Krug s-au vandut la preturi premium cand au fost vandute la mana a doua.
Incepand cu anul 2000, nu numai ca reputatia Kriega a crescut impreuna cu oferta de produse care include acum o gama larga de rucsaci moto, genti textile moto rezistente la apa sau impermeabile si accesorii specifice motocicletelor de strada sau enduro, dar si disponibilitatea Kriega, acesta fiind disponibil in peste 25 de tari la nivel global iar in Romania prin intermediul nostru, cei de la Asfalt Uscat.
Indiferent de succesul de pana acum, echipa de la Kriega inca are o pasiune pentru crearea si oferirea celei mai bune optiuni atunci cand vine vorba de rucsaci sau bagaje destinate motociclistilor sau motocicletelor acestora.
INOVATII - QUADLOC HARNESS SYSTEM
Primul ham conceput in 1999 a fost numit QUADLOCK datorita designului in 4 puncte in forma de X. O versiune QUADLOCK Lite (2002) a urmat pe rucsacii mai mici, sub 20 de litri. Ambele modele nu au fost niciodată dezvoltate ca o soluție "activă". Acestea au fost proiectate cu o privire diferită asupra transferului de greutate și a restricției de sub-braț.Nu este o idee bună să aveți “o aripă” textila in zona șoldului pentru transferul de greutate deoarece se află în calea rezervorului de benzină, iar un ham de umăr convențional (chiar și cu cureaua toracică) tinde să taie circulația sangelui pe brațele pilotului, luand in considerare echipamentele moto care au protectii hard care apasa pe umeri precum si pozitia aplecata pe care o ai de obicei pe motocicleta.
O altă problemă bine cunoscută de motociclisti este atunci cand rucsacul conventional se misca in toate partile sau iti incomodeaza miscarile naturale pe motocicleta, astfel incat te incomodeaza si nu iti permite sa te bucuri de drum. O alta problema este ca un ham convențional, cum are orice ghiozdan normal, este foarte dificil de pus in spate atunci cand ai geaca sau armura de protectie pe tine. Uneori ai nevoie chiar de ajutor pentru a-ti introduce bratul prin a doua bretea ... nu e foarte cool cand te ajuta cineva sa te echipezi.
Conceptul a fost bazat pe ideea unei “mega” curele de piept pentru a împiedica hamul sa iti apese in zona de sub brațe și pentru a transfera greutatea de la umeri pe piept. În plus, zona de acces in bretele este in stilul parașutelor pentru a putea usor sa iei rucsacul in spate atunci cand ai geaca moto sau protectia pe tine. Această zonă de transfer a greutatii disponibila pe primul design al rucsacului (R35) a fost foarte mare ... pe tot pieptul, cu o deschidere cu fermoar neconvențională. Încă mai utilizam acest prim design (cu mici detalii schimbate în 2014) pe rucsacul nostru moto R35 pentru calatoriile lungi, care permite o incarcare masiva de pana la 35 litri. La acea vreme, într-adevăr a fost o revelație în segmental rucsacilor pentru motocicliști ... fără dureri de umăr sau gât, foarte stabil la viteză și ușor de pus in spate sau de dat jos si fără a-ti regla de fiecare dată bretelele.
Primul lot de produse a fost practic îmbrățișat de toți jurnalistii-moto de presă si revistele moto din Marea Britanie, care. alături de recomandarile positive catre alti motociclisti, ne-au stabilit ca marcă de referință pentru rucsaci destinati motociclistilor.
Există acum 3 variante ale hamului original QUADLOC. Acestea sunt, în principiu, soluții mai mici pe masura ce mărimea si încărcătura rucsacului scade. Hamul de pe R20 analizat de catre cei de la Carryology.com este echipat cu versiunea Quadloc LITE, care, deși arăta destul de convențional, a avut parte de dezvoltare continua a designului, de la sistemul de reglare (lungimea curelei) la curelele de umăr "structurale" - fără distorsiuni ale formei indifferent de cat de strans sunt ajustate, ca tu sa poti sa iti misti bratele fara niciun fel de restrictie. Destul de multi rideri sunt pasionati de MTB sau sunt implicați în sporturile de zăpadă, iar versiunea LITE a hamului Quadlock funcționează foarte bine pentru orice tip de activitate activă fie ea moto, bike sau bord. Dar, ca marcă, nu avem de gând să ne diversificăm pe alte piețe, deoarece suntem o companie moto pana la bază și asta ne conduce in continuare. (Dacă am intra vreodată pe o altă piață am crea un alt brand).